November 27, 2015

REVIEW: Patrick Cowley - Muscle Up

از: محمد حسین وحیدنژاد

Post Disco / Experimental Electronic




(راهنمای ریتینگ)


پاتریک کاولی یکی از مهم ترین و تاثیر گذارترین افراد در موسیقی دیسکو به شمار میره و خیلی ها در کنار Giorgio Moroder قرارش میدن.پاتریک بعد از مطالعه و یادگیری سینتی سایزرها ، شروع به کار در دیسکو سن فرانسیسکو به عنوان یک متخصص برق کرد و با Sylvester یکی دیگه از آرتیست های مهم دیسکو که در اونجا مشغول اجرا بود، ملاقات کرد و این آغازی شد برهمکاری این دو نفر.

حاصل این همکاری چندین سینگل موفق بود که توجه خیلی از طرفداران موسیقی دنس رو به خودشون جلب کرد که موفق ترینش Do You Wanna Funk بود. بعد از اون و کار برای یکی دونفر دیگه، پاتریک شروع به ساخت کارهای سولو کرد و چندین سینگل موفق مانند Menergy رو بیرون داد و در سال 1981 آلبوم اول خودش به اسم Megatron Man رو ریلیز کرد.بعد از چند وقت او به یک بیماری ناشناخته در اون موقع که بعد ها HIV نامیده شد، دچار شد و در سال 1982 در سن 32 سالگی فوت کرد.
این آلبوم یک سری از کارهای ریلیز نشده پاتریک هست که امسال توسط Dark Entries ریلیز شد.شهرت پاتریک به خاطر صدای Hi-NRG سبک دیسکوش و مهارتش در پروداکشن و استفاده از سینتی سایزرهاست که شما میتونن با گوش دادن به این آلبوم نیز بهش پی ببرید.من فکر میکنم این آلبوم خیلی فراتر از یک سری دموها و کارهای ریلیز نشده هست و به صورت مستقل یک آلبوم بسیار قوی به شمار میاد. از لحاظ موسیقیایی آلبوم کلا به دوبخش تقسیم میشه: قسمت اتمسفریک و امبینت گونه (البته از نوع قدیمیش و نه مدرن) و قسمت دیسکو/ فانک ـی.

قسمت امبینت ای آلبوم بیشتر روی ساخت اتمسفر ها و soundscape هایی تمرکز داره که خوب با سینتی سایزرها ساخته شده و چون کارها مربوط به حدود 40 سال قبل هست، شما رو به یاد کارهای اولیه الکترونیک و امبینت های اون زمان میندازه مثه بعضی از کارهای Tangerine dream. برای مثال در ترک The jungle dream یا "رویای جنگل" شما صداهای جنگل رو میشنوید که با فضاسازی و اون سینث ها براتون حس و حال قدم زدن در یک جنگل زیبا و لذت بردن از مناظر و صداهاش رو تصویر میکنه و همین برای قسمت اول ترک Mockingbird dream 2 هم صادق هست.
قسمت دوم هم شما شاهد ترک ها فانک و دیسکویی هستید که شما رو به فضای دیسکو برده و اندامتون رو به حرکت وا میداره، مثه ترک Pigfoot یا  5th of Funk که ترک هایی زیبا با ملودی های قشنگ و همینطور danceable هستند.

ترکهای شارپسند:  
Deep Inside You , Pigfoot , Don't Ask

No comments: