November 19, 2015

NOTICE: Benoît Pioulard - Sonnet


از: امیر

experimental electronic / drone-gaze

(راهنمای ریتینگ)



آلبوم‌های خیلی خوبی در نیمه اول سال 2015 منتشر شدن. همون موقعی که رادیو شار هایبرنیشن خودش رو سپری می‌کرد و روند معرفی آلبوم ها متوقف بود. قبل از رسیدن به لیست های آخر سال (حدود یک ماه آینده)، سعی می‌کنیم تعدادی از بهترین و شاخص‌ترین‌ اون آلبوم‌ها رو در بخش Notice معرفی و توصیه کنیم تا چیز چشمگیری از قلم نیوفته!  



یکی از اون آلبوم‌ها، بهشت صوتی Thomas Meluch،
با اسم Benoit Pioulard موزیسین  سیاتلی بود که پنجمین آلبومش در لیبل اسطوره‌ای کرنکی محسوب می‌شه. 
45 دقیقه صداهای اثیری ناب که بدون هیچ ابزار دیجیتالی روی نوار ضبط شدن. ترکیبی از شاعرانگی روی بوم drone‌ (گیتار/پدال‌/امپ)ای لو-فای و به شدت زمینه‌مند با field recording های لوپ شده و استحاله یافته (از چیزهای مختلفی مثل صدای هواکش‌های صنعتی یا پرنده‌ها یا ماشین لباسشویی)
همه چیز در این آلبوم به حدی از روح‌نوازی، زیبایی و تصفیه‌گری می‌رسند که آدم رو برای مدت‌ها از شنیدن یک آلبوم امبینت بی احتیاج می‌کنه.   

فرقی نداره این آلبوم رو از اول یا آخر پلی‌ کنید. اونقدر محو اتمسفرش می‌شید که فقط دوست دارید موقع خواب بشه و هدفون‌هاتون رو به رختخواب ببرید. اگر یک در هر صد باری که با این آلبوم بخوابم، رویایی رو ببینیم که من رو به گوشه‌ای از بهشت صوتی اون ببره، دوست دارم صد شب اون رو گوش کنم تا بالاخره اون رویا رو ببینم.     

ترک‌های شارپسند: The Very Edge Of Its Flame / Of Everything That Rhymes / So Etched In Memory 




No comments: