November 14, 2015

REVIEW: Deerhunter - Fading Frontier


از: امیر


Dream Punk / Dream Rock / Post Rock

(راهنمای ریتینگ)





جون 2013 در اولین قسمت پادکست شار بود که ترک The Missing از آلبوم monomania رو پلی کردم و قبلش بهتون گفتم که این Deerhunterی ترین ترک آلبومیه که از
 تغییر موود و garageی شدن بند بسیار محبوبم در اون، کمی ضد حال خوردم.
گرچه بعدها تونستم monomania رو بیشتر و بهتر درک کنم ولی انگار باید دو سال و نیم دیگه و تا این هفتمین آلبوم 
Bradford Cox و رفقاش، می‌گذشت تا میوه انتظار شنیدن آلبومیسراسر دیرهانتری (و ایضا Atlas Soundای) می‌رسید و از درخت می افتاد.

Fading Frontier سنخیت کمتری با کارهای shoegaze / noise rock اولیه deerhunter مثل Fluorescent Grey EP یا Cryptograms داره و بیشتر گرایش داره به سمت مدل منحصر به فرد امبینت راک / دریم پانک Microcastle یا آلبومهای پروژه سلوی درخشان Cox با اسم Atlas Sound.

این رو می‌شه از همون 20 ثانیه شروع گیتار و پرکاشن آلبوم در ترک All The Same فهمید که به شدت من رو یاد ترک The Shakes از آلبوم Parallax/2011 اتلس ساند یا ... انداخت.

جای جای Fading Frontier شنونده ملودی های زیبای وکال و گیتاری هستیم که اساسا با لایه‌‌ (ها)ی سبکی از سینت و بیس و بیت همراهی می‌شن. 
نباید از سینت‌‌های مینیمال، تاثیر گذار و بجای Fading Frontier به سادگی گذشت. ترک کوتاه Duplex Planet نمونه خوبیه از شنیدن این دست ملودی ها بخصوص موقع گیتار سلوی Lockett و هارپیسکوردی که Tim Gane از بند آوانت پاپ بریتانیایی Stereolab می‌زنه. بندی که بسیار روی سلیقه Cox تاثیرگذار بوده.

سینت‌ زیر ورس‌های سوزان Take Care رو هم نوازنده مهمان دیگه‌ای زده: James Cargill از بروکست که بازهم نشون می‌ده چقدر Deerhunter/Atlas Sound تحت تاثیر British Post Rock ه.امبینت دم صبحی Brian Enoای نوید شروع یکی از حس‌آلوده‌ترین و افسرده‌ترین ترک‌های آلبوم Living My Life رو می‌ده. جایی که می‌خونه: 
I've spent all of my time here / chasing the fading frontier  
 

تصادف بدی که در دسامبر 2014 فرانتمن نحیف بند dream rock آتلانتایی رو با خوش‌شانسی راهی بیمارستان کرد رو می‌شه منبع تغذیه موزیک کمتر سگ‌زن و ترانه‌های غمگین‌تر و واقعی‌تر این آلبوم نسبت به دیسکوگرافی Deerhunter دونست.

روح حساس و آسیب دیده Cox که می‌خواد دوباره بلند بشه و امیدش رو حفظ کنه.این نکته رو با وضوح بیشتری در انتهای قطعه Breaker می‌شنویم:
and when I die / there will be nothin to say / except I tried / not to waste another day / trying to stem the tide  

اگر Deerhunter برای شما هم درد و هم درمونه، این آلبومیه درباره درد و تروما که شنیدن چندباره بهش خودش می‌شه درمون!
 


ترک‌های شارپسند: Take Care / Living My Life / Duplex Planet


       

No comments: