November 06, 2015

REVIEW: Floating Points - Elaenia


نویسنده مهمان: محمدحسین وحید نژاد



electronica / minimal








(راهنمای ریتینگ)




با سلام خدمت شما دنبال کنندگان گرامی بلاگ رادیو شار
خوشحالم که امروز میتونم یکی از آلبوم های خوب امسال رو معرفی کنم و همنیجا هم ازتون معذرت میخواد چونکه در زمینه ادبیاتی و توصیف کردن زیبایی های آلبوم زیاد خوب نیستم !
حدود چند وقته پیش بود که در یک مسج بورد در حال چت بودم و میخواستم چند تا آرتیست جدید رو کشف کنم، تا اینکه یک نفر این آقای Sam Shepherd انگلیسی و جوون رو معرفی کرد. رفتم و تمام کارهاش رو دانلود کردم و تصمیم گرفتم تا آخرین آلبومش یعنی این رو بگوشم.
وقتی که آلبوم رو گوش کردم واقعا تحت تاثیر قرار گرفتم ، فکر نمیکردم که اینقدر خوب باشه و با اینکه 43 دقیقه بیشتر نیست و آلبوم کوتاهی به نظر میاد و لی از الان جزو محبوب ترین های امسال من قرار گرفت.
این سم عزیز که اهل دی جینگ نیز هست، بیشتر ست هاش هاوس هست ولی این آلبوم اصلا شبیه ست های دی جی اش نیست.
این آلبوم استایل نسبتا وسیعی داره از مینیمال تا کمی جاز. اتمسفر زیبایی داره و پر از است بافت های مینیمال، ایسنترومنت هایی از قبیل ویولن و گیتار و ..  و سینث هایی که صدای بسیار آنالوگ و گرمی دارن .
خود ترک Elaeina که اسم آلبوم هم هست بسیار مینیمالیست هست و حالت Drone مانند داره و در ترک های مثه intro و outro آلبوم بیشتر استایل جاز مانند رو شاهدیم و یا در ترک Sillhouettes که یک ترک 10 دقیقه ای سه بخشی هست بسیار ملودیک میباشد.
از 7 تا ترک آلبوم باید بگم خوشم اومد و دوستش داشتم و اون تک ترک رو هم روی اجبار به عنوان کمترین ترک محبوبم انتخاب کردم.
اگر از موسیقی الکترونیک خوشتون میاد و به تجربه یک چیز جدید علاقه مندید، مطمئن باشید که از گوش کردن به این آلبوم پشیمون نمیشید.

تنها نکته منفی این آلبوم این هست که زمان بدی ریلیز شده ، توی سالی که OPN ، Arca ، نیکولاس جار و چند تا آرتیست کله گنده دیگه دارن آلبوم میدن و ممکنه کمی نادیده گرفته بشه.

ترک‌های شارپسند: Silhouettes (I, II & III) , For Marmish , Argente



No comments: