December 21, 2013

REVIEW: Sky Ferriera - Night Time, My Time (2013's Best Albums #3)


شماره 3
Night Time My Time 
Sky Ferriera

  رتبه سوم بهترین آلبومای امسال، روایت مبارزه جسورانه و صادقانه یک چهره خودباور در دنیای موسیقی پاپه، برای تبدیل شدن به کسی که خودش دوست داره باشه نه اون چیزی که صنعت موسیقی میخواد. به خاطر همین، نظر کمپانی برای گذاشتن یه عکس مدلطور و ناز از خودش رو رد میکنه و اصرار داره این پرتره پریشوناحوالش تو آینه بخار گرفته حموم رو بذاره روی جلد. 
Sky Ferriera  
سال 92 در لسآنجلس به دنیا میاد و از ابتدای نوجوونیاش جذب showbiz موسیقی و مدلینگ و سینما میشه. در سن 15 سالگی با یه کمپانی بزرگ قرارداد میبنده. قبل از این اولین آلبوم کاملش که بارها در انتشارش تاخیر افتاد و اسمش عوض شد، دوتا EP بیرون داده. اون طور که خودش در مصاحبه ای می گه این آلبوم که ظرف دو سه هفته توی یه استودیو با تهیهکنندههاش ضبط کرده، ماحصل نصف عمرشه که با خیال راحت می تونه پشتش بایسته و ازش راضی باشه.
  
صدای این آلبوم، هم برخلاف ایپیهای قبلی اسکای که تو سبک Synth Pop و Teen Pop بودن، و هم بر ضد گرایشای مد روز موسیقی پاپ که تحت سلطه Electronic Dance Music هستن، از سایکدلیک راک دهه هفتاد، موج نو و سینت ملودیهای دهه هشتاد و گرانژ دهه نود تاثیر گرفته. به عبارت دیگه اسکای تونسته به خوبی یک آلبوم پاپ/راک تمام عیار با معیارهای Indie بیرون بده. 
Night Time, My Time  
دوازده تا ترک پاپ ساده و دلنشین، خیلی بالا-پایین و متنوع داره. از ترکهای پرانرژی و Electro Grungeای مثل Boys، Nobody Asked Me (If I Was OK)، I Will تا Electro Popهایی مثل 24 Hours، You’re Not The One، تا بیتهای دهه هشتادی درخشان I Blame Myself و Love In Stereo، ردپاهای Robyn، Blondie، Madonna، Gwen Stefani و خیلیهای دیگه به زیبایی حس می شه. صدای اسکای قوی و با معیار های یک پاپ استار خوب همخونی داره. ترانه هاش خیلی صادقانه و باورپذیرن و ملودیهاش چون از دلش بیرون اومدن لاجرم بر دل شنونده مینشینن. این همون آلبوم پاپ وعده داده شده برای سیمهای AUX ماشینها و After Party هامونه.
  شاید تنها ایراد این آلبوم نگونجوندن سینگل وحشتناک عالی
Everything Is Embarrassing از EP قبلیشه. 
NTMT 
تاریکی خاصی داره که از نوجوونی تحلیلرفته اسکای تو عکاسی مدلینگ و خستگی پروازهای طولانی و جلسات ضبط بیفایده و بیوفایی دیدن و دل شکستگیهای این دختر نشئت می گیره. این داستان سکندری خوردن و دوباره بلند شدن زنیه که به آسیبپذیری و فردیت خودش ایمان داره. توی سالی که هیچ آلبوم پاپ زنونه خوبی بیرون نیومد و ستاره های پاپ روی ادا و اطوار و بازاریابی بیشتر از موسیقی تمرکز کردن، اسکای فریرا فقط "آلبوم پاپ سال" رو بیرون نداد بلکه نشون داد چطور میشه در قلب صنعت موسیقی، ترسی از شکست خوردن نداشته باشی، مثل یک ستاره بدرخشی در حالی که قواعد ستاره بودن رو خودت اونطور که میخوای تعیین کنی. این دختر بیست و یک ساله در آینده برای ما شگفتیهای بیشتری خواهد داشت و اسماش رو بیشتر خواهیم شنید    .
ترک‌های منتخب:Nobody Asked Me (If I Was OK) / 24 Hours / I Blame Myself


No comments: