October 17, 2015

REVIEW: Slow Meadow - self-titled




نویسنده: جاوید کیایی


ambient / neoclassical



ریت شار:








درباره‌ی اولین آلبوم پروژه‌ی slow meadow همین کافی‌ست که آدرس گروه hammock به شما داده شود تا شمایلی از احساسات و روح کلی آلبوم را به ذهن‌تان منتقل کنم.

slow meadow حاصل هنر matt kidd امریکایی و در واقع قمری تازه طلوع کرده در منظومه‌ی لیبل hammock است. kidd که در پایگاه بندکمپ پروژه‌ جدیدش از slow meadow به عنوان ثمره‌ی بحث‌ها و همفکری‌های خود و marc byrd، نبض پر تپش hammock، یاد می‌کند در این پروژه از همکاری قبلی‌اش با marc که حاصلش دو آلبوم امبینت پست-راک در پروژه aural method بود، فاصله گرفته و حالا موسیقی امبینت مدرن کلاسیک خلق کرده است.

ضرباهنگ آلبوم درست مثل اسم آن کند است اما در جذب کردن گوش شما کند عمل نمی‌کند. قسمت اول از آهنگ linen garden با کرد‌های پیانو جاده‌ای از موسیقی‌ تنهایی و سفر به درون را به شما نشان می‌دهد. وقتی کمی جلوتر به دنیای این باغ رویایی پا می‌گذارید با تک نت‌های میرایی از گیتار الکتریک یک صحنه‌ از رویدادی برای‌تان توصیف می‌شود و سپس سیم‌های ویلن و ویلن‌سل و باز هم پیانو، برای رسم فضاهای گسترده و انبوه دیگر.
کمی جلوتر در این آلبوم با شنیدن on a bed of green blades احساس می‌کنید مثل کسی که روی تیغ‌های درختی سبز دراز کشیده‌ است به نوعی درد می‌کشید و این آهنگ را مثل یک مرثیه دلنشین حس می‌کنید. شما رفته رفته در موسیقی این آلبوم حل می‌شوید و هر اندازه این جریان آرام آرام به روح‌تان می‌رسد، بیشتر راه به خواب و رویای‌تان پیدا می‌کند.

slow meadow را تهیه کنید و به کوه‌های سبز وقتی باران نم‌نم می‌آید بروید. از هوای محیط و موسیقی لطیف نفس‌های عمیق بگیرید و روی برگ‌های خیس دست بکشید. به شما قول می‌دهم فضاهای وسیع و طبیعت زنده‌ میزبان مهربانی برای آهنگ‌های این آلبوم می‌شوند. اگر هنرمندانی مثل olan mill و hammock و یا امبینت‌های greg haines به کارتان آمده‌اند این آلبوم هم یک تجربه مخصوص به خود را به گوش و روح‌ شما هدیه می‌دهد.


ترک‌های شارپسند: 
Linen Garden Part 1 / On A Bed Of Green Blades / Great Cloud Lullaby

No comments: