October 17, 2015

REVIEW: Siavash Amini - Subsiding


نویسنده: امیر

experimental ambient / drone




ریت شار





پنجمین آلبوم کامل موزیسین برجسته و پیشروی اهل تهران، سیاوش امینی، تجربه شنیداری اقیانوسی و گوش‌نوازی ست از تلفیق drone دیستورت شده و چندلایه با 
آهنگسازی مدرن کلاسیکال.
     

Subsiding رو می شه ماتریس متقارنی دونست از عناصر آشنای موزیک امینی که این بار در یک فضای پروگرسیوتر و رو به جلوتر حرکت کردند.

این رو از همون رکوئیم
 11 دقیقه ای شروع آلبوم، Agarthini، می شه فهمید. با droneیزه شدن نفس های زهی یا بارش نویز انتهای قطعه. The Water Awaits You پاساژ رویاگون و زیباییه که انگار از چندین گره دریایی دورتر شنیده می‌شه اما همچنان قدرت نفوذ و التیام بخشی خودش رو حفظ می‌کنه. شاید بشه این قطعه رو آرامش قبل طوفان دیستورشن در مرکز ثقل آلبوم Non Existent Vicinities دونست.   
    
Subsiding، ترک عنوان درست مثل ترک عنوان آلبوم قبلی امینی،  با صدای خالص ارکستر زهی شروع می‌شه. ویترین همه صداهایی که در آلبوم می‌شنویم، حماسه 15 دقیقه‌ای string drone بسیار حس برانگیز و با شکوهیه که دست شنونده رو از لحظه ابتدا تا انتها ول نمی‌کنه. چه در پشت آرشه‌های تراژیک زهی که در برزخی نویزآلود استحاله می‌شند و چه تا انتهای drone کلاسیک هفت دقیقه پایانی.

Subsiding از آلبوم سال گذشته سیاوش امینی، 
What Wind Whispered To Trees، صریح‌تر و چالشی‌تره اما به همون اندازه زیباست. همزمان اون رو می شه در کنار آلبوم اول Umchunga که تابستون منتشر شد، جزء بهترین آلبوم‌های میدان موسیقی امبینت تجربی ایران در سال 2015 دونست.  

این آلبوم نشون می‌ده که سیاوش امینی تا چه اندازه در پیدا کردن زبان موسیقی شخصی خودش برای بیانگری، در مسیر مطمئنی گام بر می‌داره و تا همین جا هم باید اون رو هنرمند موفقی بدونیم.
   

Subsiding روز 2 نوامبر با لیبل بریتانیایی futuresequence به طور رسمی منتشر می‌شه. پیش خرید کنید.

ترک‌های شارپسند:
Subsiding, The Water Awaits You



گفت و گوی ما رو بشنوید با سیاوش امینی در حاشیه برگزاری رویدادهای هنرهای تجربی "صت"




No comments: