از: مجتبی تقوایی
Indie Folk / Singer Songwriter
(راهنمای ریتینگ)
کوین موربی 28 ساله ی تکزاسی در سومین مجموعه اش قوی تر از همیشه ثابت می کنه که یه Storyteller واقعیه. شاید بتونم به فولکش واژه یEarly-Dylan-Revival رو اتلاق کنم و اونو به حق ترین ترانه نویس ِ گیتار به دست واسه داشتن اون جایگاه بشمارم.
Indie Folk / Singer Songwriter
(راهنمای ریتینگ)
کوین موربی 28 ساله ی تکزاسی در سومین مجموعه اش قوی تر از همیشه ثابت می کنه که یه Storyteller واقعیه. شاید بتونم به فولکش واژه یEarly-Dylan-Revival رو اتلاق کنم و اونو به حق ترین ترانه نویس ِ گیتار به دست واسه داشتن اون جایگاه بشمارم.
تنظیم های متفاوت و بی پروای قطعه ها به شدت آلبوم رو از آکوستیک-گیتار-آلبوم
بودنی که با تعریف بالا منتظرش می شیم خارج می کنه، سولو ها، پدها، حمله های درامز
و لوپ ها آرایشگر داستان های کوین موربی می شن تا با خیال راحت از کسل نشدن بتونیم
یه جا مجموعه رو بشنویم.
به نظر می رسه نگاه موربی به کوچیک ترین های اتفاقای اطرافش و تشبیه های سادش مثل I’m empty like a
room”" یا “Outside, Stones cry” نوید اینو میده که
می تونیم حالا حالا ها سال ها منتظر ترانه هاش باشیم بی ترس در ورطه ی تکرار
افتادن، چون معمولا این دید های ساده ی ریچارد براتیگانی آسون خشک نمی شن. سرگشتگی
ای که در قطعه ی Destroyer بهمون تزریق میشه یا گیج بودن Drunk
and On A Star و خشم بی پرده ی I Have Been To
The Mountain که برای اریک گارنر که
قربانی خشونت پلیس نیویورک شد می خونه، لحظات فراموش نشدنی آلبوم هستن.
یا خود قطعه ی همنام آلبوم که انگار کمپانی ترانه نویسی داخل مغز کوین رو برامون استعاری توصیف می کنه.
یا خود قطعه ی همنام آلبوم که انگار کمپانی ترانه نویسی داخل مغز کوین رو برامون استعاری توصیف می کنه.
Thought I saw/ A singing saw/ Cutting down a willow/ Then I saw/ The
singing saw/ Singing after me
و Dorothy که می تونه نمونه ای مثال
زدنی از یه جور پیانو راک از گور برخاسته
باشه با توقف های چندباره ی حرفه ای وسط تمپوی بالاش که یه ساختار آهنگسازی عالی
داره.
این ارّه ی آوازه خوان به شدت دلتنگی ما رو برای یک فولک مستقل و متعادل بین قدیمی و جدید، ارضا کرد.
ترک های شارپسند:
ترک های شارپسند:
I Have Been to the Mountain
Ferris Wheel
Water
Water
No comments:
Post a Comment