October 16, 2016

REVIEW: Nicolas Jaar - Sirens



از: محمدحسین وحیدنژاد



نیکولاس جار هیچوقت هوادارهاش رو ناامید نمیکنه و به قطع میشه گفت که کار ضعیف در کارنامه اش وجود نداره، چه در ریلیزهای رسمی و چه حتی میکس هاش ! این بار هم شاهد هستیم که نیک باز هم دست به گشت و گذاردر موسیقی های مختلف زده و المان های موسیقی های مختلفی رو در آلبوم به کار برده، اما باز هم امضای شخصی خودش یعنی اون فضاهای احساسی سرد و وکال های خوب خودش هستیم اما با یک تفاوت مهم !
تم آلبوم نسبت به کارهای قبل تفاوت زیادی داره و شما متوجه این نخواهید شد مگر اینکه به وکال ها به دقت بسیار گوش بدید و اون وقت هست که متوجه میشید آلبوم تم سیاسی داره و اون رو در قالب abstract گونه ای اجرا کرده که تشخیص دادن اون بسیار سخت هست. این لیریک ها رو خود من نیز در بار اول گوش کردن متوجه نشدم تا اینکه با سرچ کردن در نت متوجه شدم.
باید بگم انتظار من از آلبوم کاملا چیزه متفاوتی بود، من انتظار آلبومی مئل Pomegranates بودم که بهترین آۀبوم سال 2015 برای من بود چون که خود نیک هم گفته بود که sirens و آلبوم سال پیش و سری ep های nymphs سه گانه مرتبط به هم بودن. Pomegranates ساندترک بازسازی برای فیلم آوانگارد فوق العاده روسی بود. شاید از بی نقص ترین ساند ترک ها که فضای فیلم رو به زیبایی درک کرده و تجربی بودن و ملانکولیک بودن رو لحاظ کرده بود. اما این آلبوم کاملا متفوت بود.

استفاده از المان های جاز در the Governor به طور abstract وار یا فضای مینیمال Killing time که از بهترین ترک هایی هست که امسال شنیدم، وکال هاش که قبلا به اون اشاره کردم و حتی در ترک No شاهد وکال به زبان اسپانیایی و استفاده از المان های موسیقی آمریکای جنوبی در اون هستیم و یا تلفیق راک که در بیشتر ترک ها کم و بیش شاهد هستیم.
در کل باید گفت باز هم شاهد یک کار فوق العاده دیگه هستیم شاید بی نقص نباشه و نمره کامل رو مانند دو آلبوم قبل از نظر من دریافت نکنه ولی باز هم عالی هست و با هر بار گوش دادن لذت بخش تر میشه.

شارپسند:
fave tracks: Killing Time , Three Sides Of Nazareth, Wildflowers,

No comments: