December 04, 2015

REVIEW: Laurel Halo - In Situ


از: محمدحسین وحیدنژاد



experimental techno / experimental electronic





(راهنمای ریتینگ)



Laurel Halo یک پرودیوسر الکترونیک اهل میشیگان هست که دو آلبومش رو از لیبل هایپرداب ریلیز کرد. چیزی که در مورد این خانم وجود داره اینه که شما نمیدونید توی کار جدید میخواین چه نوع موسیقی رو بشنوید و چه زیر سبک و استایلی از موسیقی الکترونیک رو میخواد کار کنه.

مثلا در آلبوم اولش Quarantine شاهد یک سینث پاپ / امبینت هستیم با وکال های خودش که این وکال ها آلترناتیو و یونیک هم هستند.ولی علاقه اصلی لاورل تکنو هست که این رو میشه از مصاحبه هاش فهمید و آلبوم دومش هم که بهترین اثرش هم هست یک تکنو اکسپریمنتال هست و از آلبوم های تاپ تکنو مدرن به حساب میاد.
آخرین اثر این پرودیوسر هم یک تکنو مدرن هست. اثری که هنرش رو هم از لحاظ موسیقیای و هم از لحاظ تکنیکی و دانش ساخت موسیقی به ما نشون میده. وقتی که دقیق به ترک ها گوش میدید میبینید که چه قدر ظریف روی پروداکشن این آلبوم کار کرده روی هر Bar ، روی ریتم ها و ملودی ها. اما توی این اثر هم لاورل سراغ تلفیق و استفاده از المان های موسیقی های مختلف میره، ترک focus i که پایان بخش این آلبوم هم هست تلفیق جاز با تکنو هست که خیلی جالب از کار دراومده و یا ترک Nirmud یک قطعه اکسپریمنتال هست.
یکی از دوست داشتنی ترین ترک های این اثر Leaves هست که یک جور امبینت تکنو هست با اتمسفر امبینتی در پس زمینه ترک و ریتم ها و بیس لاین ها تکنو ای در روی ترک. shake ترک دیگری هست که اون هم این مشخصه ها رو درخودش داره ولی کمی ریتمیک تر هست و فضاسازی اش زیاد امبینت گونه نیست. شاید ضعیف ترین ترک این آلبوم رو بشه Drift دونست که چندین ریتم رو سعی داره کنارهم قرار بده و در موازات همدیگه جلو ببره و یک چیزه جالب ازشون بسازه ولی نتیجه زیاد جالب نشده.

ترک‌های شارپسند: 
 Focus I , Shake , Leaves

No comments: