February 03, 2015

Favorite 10 Live Sets of 2014



تو برای شنیدن موزیک به کنسرت آرتیست موردعلاقه‌ات نمی‌ری (گرچه به بهترین جا برای اینکار اومدی)،
برای دیدن کس(ایی) می‌ری که بارها و بارها روی آیپادِ توی جیبت یا یوتیوب هیجان تو رو برانگیختن، برای دیدن انسانیت (2پا و 2 دست و 1 سر) پشت اون صداهایی که باهاشون زندگی کردی می‌ری، برای دیدن زنده‌ی شکل گرفتن نُت‌ها و کلمه‌ها جلوی چشم‌ات، برای رفع عذاب وجدانت از دانلود مجانی کارهاشون، برای جیغ کشیدن "دوست دارم" طوری که بفهمه و بگه "ما هم دوستون داریم" ...

برای هر چیزی جز شنیدن همون ترک‌ها! از 10 تا کنسرت این لیست، 6تاشون در Flow Festival Helsinki برگزار شدن که گزارش مفصل‌تراش رو در آگوست 2014 از شار شنیدین:  





لیست 10 کنسرت محبوب رادیو شار در سال 2014:

# 10
Bonobo @ Blue Tent - Flow Festival - 8 August
یک ساعت آنسامبل سایمون گرین با تقریبا همه‌ی نوازنده‌های خودش و وکال Szjerdene در تور متعاقب Northern Borders/2013 که محدود به آلبوم آخر هم نشد، یک ساعت جذاب و خاطره‌زنده‌کنی شد و رتبه دهم لیست رادیو شار.
Bonobo Setlist Flow Festival 2014 2014


# 9
John Hopkins @ Black Tent - Flow Festival - 8.8
DJing خالق هفتمین آلبوم سال 2013 رادیو شار (Immunity) توی جمعه شب تابستونی، یکی از بالابرنده‌ترین DJing هایی بود که تا اون موقع می‌دیدم، بخصوص سر Open Eye Signal. با چاشنی جنتلمنی انگلیسی! با کارهایی که نشنیده بودم و ادیت‌های جذابی از Immunity 

# 8
Outcast @ Main Stage - Flow Festival - 10.8
فقط نیم‌ساعت دیدن شور و دیوانگی که دونفره هیپ‌هاپ افسانه‌ای Outcast میون 4-5 هزارنفر حیاط اصلی Flow ایجاد کردن، برای منی که خیلی هیپ هاپ رو دنبال نمی‌کنم هم فوق‌العاده جذاب بود. مصوصا سر B.O.B

# 7
Ben Frost @ Ääniwalli - 22.9
حضور نزدیک60 دقیقه‌ای حین اجرای آلبوم/هیولای A U R O R A کافی بود تا آدم رو چند روز از هر موزیکی بی‌نیاز کنه. استراحت مطلق!

# 6
Tim Hecker @ Supermassive Festival - 24.10
از اون اوقاتی که همیشه از مواجه باهاش وحشت داشتید! مثل دیدن خود شخص خدا با این تفاوت که اون قرار نیست خودش رو به شما نشون بده! همه سالن نه چندان بزرگ aaniwalli توی شمال شرقی هلسینکی اون شب پر از thermal fog بود تا هیچ کس چهره‌ و میز تیم هکر رو نبینه (چیز دیدنی هم نیست واقعا!) 
برعکس، اون aural pleasure زیر وهم غریب Virgins، چیزی بود که مولکول‌های تن آدم رو به جرکت وا می‌داشت.


# 5
Royksopp & Robyn @ Blue Tent - Flow Festival - 10.8
اینجا مفصل گزارش دادم: 
نزدیک 100 دقیقه. قسمت اول: Royksopp، قسمت دوم: Robyn و قسمت سوم: 4 ترک اول Do It Again ! اون سر شب روشن یکشنبه دیگه چی می‌خواست؟!

Röyksopp & Robyn Setlist Flow Festival 2014 2014, Do It Again Tour



# 4
Slint @ Black Tent - Flow Festival - 8.8
سال‌ها پیش در تهران، ترک Washer اسلینت روی repeat بود که خواب دیدم یه جایی وسط اجرای یکی از محبوب‌ترین بندای post-rockام هستم. وقتی بیدار شدم اصلا نمی‌شد حدس زد که یک بعداظهر تابستونی توی هلسینکی خوابم به واقعیت محقق می‌شه! کل آلبوم شاری Spiderland هدیه‌ای بود که بند آمریکایی برای اولین حضورشون در فنلاند به ما دادن.

Slint Setlist Flow Festival 2014 2014


# 3
Caribou @ Ääniwalli - 13.10
(Opener: Jessy Lanza)
کیفیت و وضوح بالای این عکس فقط تحت تاثیر شراب و نصف وید نیست! علت‌اش اون جوی بود که دنیل اسنیت و قبل از اون بانوی هایپرداب، Jessy Lanza، توی یک شب بارونی اکتبر به من و دوتا از دوستام هدیه داد. می‌شه دستات نلرزن؟!
جزو اولین اجراهای تور Our Love (از آلبوم جلوتر می‌گم).
Caribou Setlist Ääniwalli, Helsinki, Finland 2014

# 2
St. Vincent @ The Circus - 20.10
دیدن آنی کلارک یعنی دیدن بهترین بهترین‌ها ! خوش‌شانس بودم که آنی کلارک و گروهش در تور آلبوم تحسین‌شده‌ی St. Vincent سری به هلسینکی زدن. اجرا توی یک دوشنبه شب سرد و کمی نم‌دار 20 اکتبر در مرکزی ترین سالن هلسینکی، The Circus بود. کلارک از هر چهار آلبوم بی‌نظیر خودش اجرا کرد.  

St. Vincent Setlist The Circus, Helsinki, Finland 2014



# 1

Slowdive @ Black Tent - Flow Festival - 10.8
به عنوان یک فن شوگیز، فنی که در دوران طلایی این ژانر کودکی بیش نبود، به خودم و شانسم می‌بالم که تونستم در عرض دو سال دوتا بند محبوب‌ام رو ببینم. سال 2013 My Bloody Valentine رو و یک‌سال بعدش، توی همون فلو فستیوال، Slowdive رو. بهتره به همین ویدئو بسنده کنم.



Slowdive Setlist Flow Festival 2014 2014, Reunion

No comments: