October 11, 2014

FLUX ep. 20 // Ein Geheimnis (Playlist: Dzamilja)





(این پنجمین میکس‌مهمانِ رادیو میکس شاره. قبلی‌ها رو اینجا بشنوین)

"جمیلیا" رو دفعه‌ی اول، یه ظهر سرد اوایل دسامبر 2013 دیدم وقتی که رفتم پایین در خونه رو براش باز کنم: با یه کوله‌پشتی بزرگ آبی و دو-سه تا ساک بزرگ، پر از مواد غذایی و سبزیجات و حبوباتی که چند ساعت بعدش متوجه شدم توشون یک دُم نرم و پشمی واقعی گوزن و چند تیکه شاخ گوزن و  هم جا خوش کرده بودن! از Inari میوند، شمال شمال لاپلند، آخر دنیا. رفته بود تا خودش رو بهتر بشناسه و جشن تولد 21 سالگی‌اش رو تنهایی جشن بگیره... 

مهمون (Couchsurfer) یکی از دوستام بود که چند هفته‌ای هم قبل از تعطیلات کریسمس، من میزبانش شدم. این اپیزود هم در اصل قرار بود اون‌ موقع درست و منتشر بشه که خب نشد تا چند ماه بعدش دوباره، این‌بار توی هلسینیکی همدیگر رو دیدم و اون ایده به الان موکول شد!  

"جمیلیا" بیست و دو ساله‌شه و دوتا ملیت داره. پدر و مادرش از اون دسته فنلاندی‌هایی بودند که توی دهه 70 که هنوز اقتصاد فنلاند به خوبی امروز نبود، به آلمان مهاجرت کردن. بعد از خواهر و برادرش توی برلین متولد شد و همون‌حا بزرگ و به مدرسه رفت. 
وقتی ازش بپرسین هلسینکی رو بیشتر دوست داری یا برلین رو، به جواب مشخص و قاطعی نمی‌رسین، اما می‌شه حدس زد که حداقل در این برهه زندگی‌اش دوست داره توی سرزمین مادری‌اش زندگی کنه. 
پیانو می‌زنه و بازیگره. یکی از فیلم‌های کوتاهش توی جشنواره‌ی کن به نمایش دراومده. همین‌طور توی چندتا موزیک ویدئو مثل این هم نقش ایفا کرده. 


علاوه بر سنت guestmix رادیو شار (پلی‌لیست یا میکسی از آهنگای محبوب هر کس، چه موزیسین و چه صرفا علاقمند و شنونده) دلیل دیگه ای که این میکس رو درست کردیم این بود که اون ازم خواست تا کمک‌اش کنم تا چندتا از آهنگای محبوب‌اش رو بتونه همیشه کنار هم بشنوه. نه که همش با یوتیوب گوش کنه!

وقتی ازش خواستم که آهنگای محبوبش رو برای این قسمت بفرسته، حدود 50 تا لینک یوتیوب فرستاد از چیزای مختلف: ساندترک فیلم دزدان دریایی کارائیب تا The Strokes، از اولد سانگ‌های سینمای ایتالیای دهه  50 تا Royksopp. شاید B-Sides های این اپیزود خودش یک اپیزود دیگه رو شکل بدن بس که چیزای جالب توش‌شون هست اما شارپسندترین ترک‌هاش رو انتخاب کردم و حاصل‌اش این 13 تا آهنگ شد که می‌شنوین.

"یک راز" میکس‌‌ایه بیشتر downtempo، و پاپ/راک. از همه‌جای اروپا: از بند الکترونیک ایسلندی Gus Gus توشون هست تا Erlend Oye نروژی و Air فرانسوی و Trentemoller دانمارکی و Lali Punaی آلمانی. 

نظرتون رو راجه به این میکس و آهنگاش بگبن، در مورد بقیه قسمت‌های رادیو شار و اگر خوشتون اومده لطفا با دوستاتون به اشتراک بذارین.


اگر شما هم دوست دارین مهمون رادیو شار باشین بهمون ایمیل بزنین، یا توی صفحه‌ی فیس‌بوکمون پیام بدین. 

تا هفته‌ی آینده و اپیزود بعدی، بشارین!

DOWNLOAD THIS EPISODE HERE







Tracklist:

00:00 - Ein Geheimnis - Fertig, Los 
02:30 - Fidelity - Regina Spektor
06:16 - Pilot - The Notwist
10:17 - All I Need – Air
14:40 - A Sudden Rush – Erlend Oye 
17:56 - Arabian Horse – Gus Gus
23:59 - Sweet Wet Dreams – Mando Diao
28:33 - Porcelain - Moby
32:35 - Lowdown – Lali Puna

36:21 - Miss You – Trentemoller
40:19 - Eisbaer - Nouvelle Vague
43:58 - Morning Rain – Colddreams 
48:52 - La Ritournelle – Sebastien Tellier

1 comment:

Unknown said...
This comment has been removed by the author.