June 19, 2016

REVIEW: Kaytranada - 99.9%



از: مجتبی تقوایی





(راهنمای ریتینگ)





کوین سلستین ۲۳ ساله، در حالی اولین آلبوم استودیوی‌اش تحت نام پروژه ی
Kaytranada را منتشر می کند که چندین و چند مینی آلبوم الکترونیک و آلترناتیو هیپ هاپ  پیشین او مدت ها همه را منتظر گذاشته بود.

مجموعه ای بیشتر الکترونیک از لایه ها و بیت هایی که چندان در هم تنیده نیستند، قابل تشخیص از هم و تفکیک شده و کمی عریان. کلیت آلبوم با سمپل بازی ها و های هت و کیک و اسنیرهایی که از یک آلترناتیو هیپ هاپ سرحال انتظار داریم می گذرد. به نظر می رسد با گوش دادن چندباره ی 99.9%  بتوان به این دید رسید که مجموعه بیش از پتانسیلش به درازا کشیده و قطعات قابل یکی شدن به راحتی قابل تشخیصند.

 لیست ستاره های مهمان بلند بالای آلبوم: Anderson .Paak, Vic Mensa, Little Dragon, Syd, Craig David, AlunaGeorge و BadBadNotGood مارا منتظر نگه می دارد و در جاهایی مثل Got It good با کریگ دیوید مایوس کننده و تکراری و بیشتر به اثری از کارنامه ی خواننده ی مهمان می ماند اما در جاهایی مثل Weight Off با Badbadnotgood  به تعادل رسیده و به خود می آید.

این نکته هم قابل اعتناست که Kaytranada در قطعاتی مثل Lite Spots  کاملا به هنرنمایی سمپلینگ و پاپ آرتی کلاژمانند می رسد و امیدوارمان می کند و جایی هم مثلGlowed Up  روی هیپ هاپیش را با پروداکشنی خلوت و خوشفرم نشان می دهد.

99.9%  کاملا مجموعه ای رساناست که البته از طرفی هم نمی تواند عیب بلند بودن غیر ضروریش را بپوشاند و همچنان منتظرمان می گذارد.

شارپسند:
Lite Spots
One Too Many
Weight Off
Glowed Up


No comments: