June 06, 2016

REVIEW: ArtSaves - SEUIL


از: محمدحسین وحیدنژاد
(راهنمای ریتینگ)


اولین آلبوم آرش ملاکریمی با اسم هنری 
Artsaves هموطن عزیزمون سطح انتظارات برای کارهای بعدیش رو بسیار بالا میبره ! توی اپیزود قبلی IranCurrent از آرش شنیده بودید.
آلبوم یک تکنو / داب قوی هست. پروداکشن تمیز، قوی و طراحی صدای جذاب توی کل آلبوم از نکات کلیدی به حساب میاد. ترک ها ریتم ها و ملودی های قشنگی دارن و حس آرامش بخش مثه خیلی از کارهای داب رو به آدم میده. طراحی زیبای کاور و اسامی قشنگ ترک ها هم از خوش ذوقی آرتیست خبر میده. 
اما شاید بدترین لحظه آلبوم شروع و ترک آغازینش باشه که سناریو جالبی نداره، اول با کیک و بیس شروع میشه و توی بریک داون میره امبینت میشه و کاملا تغییر سبک میده که زیاد جالب به نظر نمیاد. به جز اون ده تا ترک دیگه از این لحاظ مشکلی ندارن. ترک Galaxia شما رو یاد کارهای قدیمی مینیمال تکنو میندازه، Equilibrium یک تکنو درست درمون با ملودی قشنگ و سمپل وکال دوست داشتنی هست، ترکیب لایه های متفاوت از هم در Ugly Truth Still Hurts بسیار جذاب از کار در اومده و Savages که تلفیق داب داخلش کاملا واضح هست، بسیار حس چیل گونه ای داره.

در پایان باید گفت که آلبوم یک تجربه لذت بخش هست، یک تکنو تمیز که نوید از کارهای قوی و پیشرفت بیشتر آرتیست در آینده رو میده و توی صحنه موسیقی الکترونیک ایران واقعا جای خالی این نوع موسیقی حس میشه و امیدواریم که شاهد حرکت های بیشتر به سمت این موسیقی باشیم.

ترک‌های شارپسند: 
Equilibrium, Revert, Savages

No comments: