June 14, 2016

REVIEW: 50FOOTWAVE - Bath White EP


از: مجتبی تقوایی






(راهنمای ریتینگ)





ششمین مینی آلبوم  آلترناتیو کارهای آمریکایی
50FOOTWAVE  مثل همیشه ی آن ها بازی ریاضی مانندی از همراهی ووکال بی مانند و امضادار کریستن هرش و در هم تنیدگی بیس-گیتار-درامز است.

 در هم تنیدگی ای که اجازه نمی دهد گوشمان لاین ها را جدا از هم درک کند ، درامز فقط درامز نیست یا بیس فقط بیس ، نوع آلترناتیو سیاه و سفید و تهاجمی و به شدت آمریکایی و
grunge-based آن ها بر پایه ی تغییر ریتم های متعدد و همراهی سازها و هارمونی به شدت قوی ساخته شده ، که سه ساز اصلی این power trio  دوست داشتنی را در تعادل با هم قرار می دهد.

لیریکس نویسی ای که تار و پود زیست اجتماعی یک انسان را با خود حمل می کند همزاد این هارمونی خوش ساخت 50FOOTWAVE است. وقتی می شنویم:

our clothes were dirty
but you made a body’s mouth water
یا
new orleans is on fire with blue flames and LA flowers
you promise god’s not a dick?
سخت است خودمان را با حنجره ی یکتای کریستن هرش هم صدا نکنیم و اجرای جنیس جاپلینیش را نادیده بگیریم. این مینی آلبوم که مثل دایره های تو در تو پیش می رود و یک آنارشی کاملا تحت کنترل را ارائه می دهد ، از آن هاست که همزمان با گوش دادنش اجرای زنده اش را انگار جلوی چشمتان می بینید .

با این مجموعه باید چرخید و نایستاد مثل قطعه ی
Ratted Out که میانه ی آلبوم دستمان را می گیرد و ما را دور خود می چرخاند ، با آن افکت های گیتار آخر دنیایی و چنگ زد به هرچیز با این جمله:

In the night you’d climb anything
شارپسند:  
Ratted Out
Sun Salute



No comments: